Bine Ati Venit Si Va Multumesc Pentru Vizita Aceasta pagina nu este pagina oficiala a primariei si nu reprezinta nici o institutie. Informatiile pot avea unele erori.Comentariile de mai jos apartin vizitatorilor site-ului si nu reprezinta in nici un fel pozitia administratorilor acestui site! Sper ca acest site sa va fie de folos ! Stiu ca multe informatii lipsesc de aceea va rog daca vreti sa adaugati ceva trimiteti un e-mail cu orice informatie din Comuna Sinesti la adresa angelldanger@yahoo.com Ne gasiti si pe Facebook Clik Aici

Traducere

sâmbătă, 27 februarie 2010

Filozof pe prispa

Dumitru Loghin si bisturiul de care nu se desparte nici la vârsta senectutii
"Balta Neagra, Sogovatul, dincolo de Bug...au fost mai multi acolo...unul a scapat tunul în pârâu...". Batrânul râde cu pofta, aducându-si aminte de unu' Mihai, care, de tantalau ce era, a scapat de haturi tunul în mlastinile Donului. Amintiri de razboi, care nici macar nu mai au puterea de a chinui.

Sistemul "ticalosit"

Nostalgiile batrânului asistent medical sunt foarte vii. "Pai mergeam cu doctorul si stropeam prin sat cu DDT, chit ca era ploaie sau soare. Faceam pe jos satele astea. Abia târziu am avut parte de o sareta. Am înfruntat toate bolile cumplite ale vremurilor, ca tifosul si dizenteria. Am avut si un caz de lepra, pe care l-am izolat la Tichilesti", povesteste nea Dumitru.
Nemultumirea lui fata de sistemul actual al medicinei de tara este adânca. "Pe vremea mea, medicina era si frumoasa, si respectata. Daca as fi ministrul Sanatatii, i-as stabili la vatra pe toti medicii de tara. Asa cum stau taranii lipiti de pamânt, asa sa fie si ei", spune nea Dumitru, omul care s-a îngrijit patruzeci de ani de sanatatea sinestenilor

Vremurile de altadata

Altceva îl framânta pe nea Dumitru, felcer în Sinesti vreme de patruzeci si unu de ani batuti pe muchie. "Erau timpuri bune înainte de razboi. Banul era ban! Pâinea era doi lei, iar taica-meu, padurar, avea 1.800 de lei salariu", istoriseste batrânul. Tot el face o rapida analiza a economiei actuale. "Dom'le, va întreb: daca se scumpeste piata, sporeste productia? În loc de un kilogram de grâu, apar doua?". Bineînteles, întrebarea ramâne fara un raspuns pe placul veteranului care ascute întarâtat un bisturiu de o piatra.

Persecutat politic

"Am facut scoala de brigadieri silvici la Curtea de Arges. M-au dat afara, ca taica-meu era chiabur. Apoi am vrut sa fac Scoala Inferioara de Medicina. M-au scos si de acolo", îsi enumera nea Vasile obstacolele educationale. Devenit asistent în cele din urma, el a venit sa-si practice meseria în Sinesti. A lucrat si în Primarie timp de sase ani, ca secretar. "M-au luat politic, la dracu' sa fie, ca eu nu prea vroiam! Unii ma stiau de bun, altii de element dusmanos regimului. Le statea în ochi originea mea ", zice Dumitru.

Iliescu în medicina
Mandatul lui Loghin a coincis cu cel de prim-secretar judetean al lui Ion Iliescu. "M-am dus cu o jalba la el. Vroiam sa salvez o pasune din fata legilor comuniste. Mi-a zis ca cine sunt eu, sa interpretez legile statului? Eu trebuia doar sa execut ordinele", se împacienteaza batrânul, care continua, pe un ton sententios: "Iliescu e cel mai mare microb. Stiti, este în medicina un parazit intestinal lung de cincisprezece metri. Asa e si Iliescu, un microb fara cap si fara sfârsit".

Ajuns la 85 de ani, trecut prin toate regimurile din '30 pâna în prezent, nea Vasile e un fel de "întelept al satului"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu